søndag 30. mai 2010

Aktiv hus og hage helg



Det er utrolig hva man får gjort når man ikke har barn i huset - den eneste som trengte litt oppmerksomhet var Effie - men dertil så var det godt å ta noen lange lufteturer mellom arbeid.


På lørdag ble det en ny tur på Plantasjen - fikk kjøpt inn 2 ulike sorter Klematis - som skal være hardfør og blomstre hele sommeren. Nye Lobeliaer, Pelargonia, Margeritter og Surfiner har blitt erstattet i krukker og tønner med de som frøys. Så fant jeg en morsom "blomst" - en artig lang sak som pynter opp i blomterbedet.

Har over flere år oljet terrassen med nøytral farge - men i går handlet jeg inn terrassebeis i gråsort farge og håpet på at været skulle holde igjennom helgen. Fikk beiset halve terrassen - der ser veldig bra ut - men må ut og kjøpe mer i morgen. Fikk også beiset 2 stoler - det ble en vesentlig forskjell - godt fornøyd med resultatet.

Kjøkkenet malte jeg for noen år siden både overskap og underskap i sort - ble inspirert da jeg så noen nye fargekart og bestemte meg i går for å male overskapene i fargen Fjell - en gråblå farge.

2 kommentarer:

  1. du er utrolig effektiv!!!
    så lekkert det blir1 - MEN DU - gråsort veranda er lurt til effie har gravd i hagen når det er vått vet du...da blir det pote-lekkert!!!

    SvarSlett
  2. HVILKE klematis blomstrer hele sommern?

    SvarSlett